Τρέξτε, φτωχοί ζορμπάδες, να προλάβετε… βγήκε και υβριδική έκδοση!
Δεν ξέρω αν ακολουθώντας τα παγκόσμια πρότυπα του homo
consumus συνεχίζουμε να είμαστε οι πρώτοι σε κατά κεφαλήν κατανάλωση Porsche Cayenne. Ούτε αν η πλειοψηφία των "πατέρων του έθνους" του ελληνικού κοινοβουλίου, συνεχίζουν με χρήματα του ελληνικού λαού να χρησιμοποιούν τα πολυτελή Lexus.
Όμως σίγουρα, μετά την προχθεσινή μετάβαση στο χωριό μου, στη Μάνη, έμεινα και πάλι εμβρόντητος. Δεν πήγα στη Μύκονο, ούτε έξω από νυχτερινό κέντρο της παραλίας. Πρωί Σαββάτου και περαστικός από την Αρεόπολη (το κεφαλοχώρι της Μάνης) προσπαθούσα να κρύψω το αυτοκινητάκι μου (των 1800 cc παρακαλώ) από τις τζιπάρες, τα πολυτελή SUV και τα ..γεμάτα καφενεία… Ελεος πια… Τι παράγει η παντέρμη μάνη; Το λαδάκι που η τιμή του ξεφτιλίστικε στις μέρες μας; Την πέτρα της και τις στέρνες της; Τον τουρισμό της; Την ιδέα της; Τους ιθαγενείς ζορμπάδες που ήταν κάποτε το σήμα κατατεθέν σε έναν τόπο που ουσιαστικά σήμερα δεν παράγει κανένα προϊόν; Ποια είναι αλήθεια η προστιθέμενη αξία που προσφέρει πολυτέλεια σε ένα τόπο τόσο φτωχό; σε ένα τόπο που κάποτε τον λέγαμε τραχύ κι απόμακρο πλην όμως αδούλωτο κι αυθεντικό..
Το σίγουρο κορώνες μου είναι ότι ...παράγει ακριβά SUV και Cayenne, ακόμη κι αυτή… Και ακόμη ότι η …ιδέα της Μάνης δεν φτάνει για να πληρώνεις τα τέλη ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια του Cayenne… Γιατί η ιδέα της Μάνης των πατεράδων και των παππούδων μας, της λιτότητας και της κουμπούρας στο μαξιλάρι, δεν έχει καμιά σχέση με τους λιμοκοντόρους που μετράνε την αξιοπρέπεια με το πόσα άλογα έχουν παρκαρισμένα στο δρόμο…
Το σίγουρο είναι ότι ο μύθος του Zorba the Greek, του ανέμελου κι εξωστρεφή, που αγαπούσε τη ζωή και τον άνθρωπο μετεξελίχθηκε σε ένα πρότυπο, που απλώς καταναλώνει και μάλιστα ασύστολα χωρίς να παράγει τίποτε. Και δεν έχει μολύνει μόνο το Κολωνάκι και τη Μύκονο αλλά δυστυχώς και τις πιο φτωχές παραδοσιακές επαρχίες του τόπου μας..
Το σίγουρο είναι, όπως γράφει και ο Νίκος Δήμου, ότι ο μύθος του Zorba the Greek, αν ποτέ υπήρξε τέτοιος πέρα από τη φαντασία του Καζαντζάκη και του Κακογιάννη, αφού τροφοδότησε για χρόνια τον τουρισμό μας, αφού γέμισε χιλιάδες «rooms to let», τώρα στράφηκε εναντίον μας. Ηρθε η ώρα να πληρώσουμε για το μύθο του ανέμελου πλην τίμιου, του έξω καρδιά πλην μεροκαματιάρη, του αγαπησιάρη πλην εργατικού ντόπιου ελληνάρα.
Η μήπως όχι; Η μήπως είμαστε πάλι πίσω από τούτη την ανθρώπινη πάστα του νεοέλληνα; Η μήπως τούτη δω η πάστα έχει ήδη βρει και πάλι το παράθυρο; Το παράθυρο ώστε και πάλι να μην τον θίξει η κατάσταση, ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα να «εργάζεται» νυχθημερόν για το δικό του καλό, αφήνοντας το κράτος δίπλα του να βουλιάζει; Ο εργολάβος που συνάντησα, μου ζήτησε αρκετά χρήματα για μια δουλειά λίγων ωρών, μαύρα φυσικά, και μάλιστα παραπονούμενος ότι θέλουν να τον βάλουν στο ΤΕΒΕ ενώ μέχρι τώρα καλά ήταν στον ΟΓΑ… Δηλαδή, του λέω, είσαι γεωργός; όχι μου απάντησε με καμάρι, έχω πάρει τόσες εργολαβίες.. αυτή είναι η δουλειά μου… Προσοδοφόρα μεν, ανύπαρκτη για την εφορεία δε… Αλλωστε το 80% και πλέον των εργασιών, γίνεται από αλλοδαπούς που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν κατά που πέφτει η εφορεία..
Μην ανησυχείτε νεοέλληνες.. Ο μύθος του ζορμπά δεν κινδυνεύει. Βγήκε και υβριδική έκδοση Cayenne S Hybrid με αρχική τιμή στα 112.300 ευρώ. Τρέξτε να προλάβετε…
[του Πέτρου Τζεφέρη] [by Tzeferis Peter]
9 comments:
Καλημέρα φίλε Πέτρο,
Ήθελα ταπεινά να αναφέρω ότι μάλλον αυτές τις Cayen βλέπουν οι ευρωπαίοι εταίροι μας και τα έχουν πάρει στο κρανίο και αποφάσισαν να μας στριμώξουν. Βέβαια πάλι εμείς οι δημόσιοι υπάλληλοι την πληρώνουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε ευθύνη.
Όσο για το συναίσθημα που είχες με το ταπεινό σου αυτοκίνητο ανάμεσα στα άλλα, το νιώσαμε κι εμείς το τριήμερο που με μία παρέα 8 ατόμων βρεθήκαμε στην Ύδρα με ένα νοικιάρικο ιστιοπλοϊκό και όταν προσεγγίσαμε το λιμάνι να δέσουμε δεν υπήρχε θέση τσακιστή από τα θηρία που είχαν έρθει. Μιλάμε για θαλαμιγούς πολλών μέτρων και πολλών δις. Το χειρότερο βέβαια ήταν οι νοοτροπία τους, γιατί αναγκαστήκαμε να δέσουμε πάνω τους αλλά δεν ήθελαν να πατήσουμε στο σκάφος τους για να βγούμε έξω.
Θα προξενούσαν βλέπεις μεγάλη ζημιά τα ταπεινά ποδαράκια μας.
Ο νεοπλουτισμός του νεοέλληνα σε όλο του το μεγαλείο.
Και ξέρεις πόσο στοίχισε το άτομο αυτό το τριήμερο με το ιστιοπλοϊκό; 160 ευρώ όλα.
Καλή βδομάδα.
Καλημέρες
Επρεπε να πατήσετε οχι μόνο το σκάφος αλλά και το σβέλκο τους.. αλλά πάλι δεν θα είχαν πρόβλημα από την πολλή οσφυοκαμψία..
Αλήθεια προλαβαίνουμε να μάθουμε ιστιοπλοϊα?
Είναι τρομερό αθλημα και μαζί δημιουργεί δεσμούς φιλίας και κοινωνική δικτύωση πολύ καλύτερη από το φεισμπουκ...
Κουκιά τρώς κουκιά μαρτυράς. Το είπε και ο Νιόνιος Κωλοέλληνες( τι εθνικότητας είπαμε ότι είναι;) Τώρα όμως που το λες κι εσύ παρέα και ο Δήμου ,εγώ τι να πω ;πείστηκα. Το cayen μου παιδιά και δέκα αυγά Τουρκίας΄Σιγά μην το Δημο- σιεύσεις. Διαταγάς.
Κουκιά, κωλοέλληνες, καγιέν..
πολύ καπα επεσε...
Και η κακοήθεια απο κάπα ειναι..
Πάντως ο νιόνιος δεν νομίζω οτι είναι αμφισβητούμενης εθνικότητας..
όπως αλλωστε και τα δικά σου αυγά..
ναι καλά το είπες ανώνυμε. Κουκιά τρώω, κουκιά μαρτυράω.. Ομως δεν τρώω μόνο κουκιά. Και σπέρνω κουκιά, και μαγειρεύω κουκιά και τρώω κουκιά και φυσικά ..μολογάω κουκιά. Μέχρι εκεί φτάνω. Κι επειδή τα δικά μου κουκιά ειναι ...μετρημένα, δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσω καγιέν.
Ομως εσύ που κατά πως φαίνεται δεν ξέρεις απο κουκιά αλλά από καγιέν και αυγά ...τουρκίας πρόσεξε.
Γιατί όπως όπως έλεγε και η γιαγιά μου η συγχωρεμένη: "Αν μαγειρεύεις τα κουκιά σε πήλινο τσουκάλι, θε να φουσκώσουν τα κουκιά και να χυθεί το λάδι!"
Την καλημέρα μου
Ε, είπαμε, ο Ζορμπάς εξελίχθηκε και από την ζωή και τον άνθρωπο αγάπησε τώρα την τιβι και την πόρσε!
Το θέμα δεν είναι μόνο τα παρκαρισμένα αλόγα στο δρόμο, είναι τα γαϊδούρια που συνήθως τα οδηγούνε... Και που χαλάνε και την παραμικρή όμορφη και ήσυχη γωνιά του τόπου μας...
πολύ ζωολογία επεσε. Αλλα ειναι απολύτως απαραίτητη.
Μερικά σχόλια:
Για ποιο λόγο να μην υπάρχουν και στη Μάνη Cayenne S; Σε πηγάδι κατούρισαν οι Μανιάτες;
Ο μύθος του Zorba the Greek είναι η καταστροφή του Ελληνικού τουρισμού μιας και το μόνο που έχει αλλάξει από τότε είναι οι τιμές των υπερησιών, και δυστυχώς άλλαξαν προς τα επάνω.
Ο ΟΓΑ είναι ένα πολύ καλό ταμείο και είναι λογικό μιας και στην Ελλάδα οι αγρότες είναι άρχοντες...
"υβριδική έκδοση Cayenne S" δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοια έκδοση και πάλι καλά που υπάρχει μιας και το θωρηκτό θα καίει λιγότερα, έγραψα λιγότερα και όχι λίγα...
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!