Περιβαλλοντικά τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011
100927 Teli Kykloforias.doc Rz1E6
Ας αφήσουμε τα φετινά τέλη που ούτως ή αλλως θα συνεχίσουν να σχετίζονται με τα κυβικά, ανεξαρτήτως παλαιότητας πλέον.
Η ενδιαφέρουσα διάταξη είναι στα Ι.Χ. με ημερομηνία ταξινόμησης από 1-11-2011, που θα διαμορφώνονται σύμφωνα με το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύουν στην ατμόσφαιρα τα αυτοκίνητα, βάσει δηλαδή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Οσοι λοιπόν αγοράσουν Ι.Χ. με ημερομηνία ταξινόμησης από 1-1-2011 και μετά θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας σε συνάρτηση με τους ρύπους που εκπέμπουν, μηδέν για τα υβριδικά, ηλεκτρικά και όσα εκλύουν κάτα από 0- 100 μγραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Προβλέπω , μεταξύ αλλων, να ανασάνει λίγο και η κατηγορία των δίλιτρων, εκείνων τουλάχιστον που ειναι περιβαλλοντικά σε κάπως καλύτερο επίπεδο (κάτω απο 200 μγρ CO2 ανά χιλιόμετρο), ενώ απαγορευτικά (και δικαίως) είναι τα μεγάλα suv που τεχνολογικά δεν έχουν επενδύσει στις "καθαρές τεχνολογίες" στην μείωση των εκπομπών ρύπων.
Πολύ σωστό και το μέτρο για τα ΤΑΧΙ., διότι μιλάμε για επαγγελματικά οχήματα και διανύουν πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνσή τους.
Μετά και την πρόοδο στην υγραεριοκίνηση (LPG, που παρόλα αυτά έχει πολλά θέματα να λύσει ακόμη πχ. την επαγγελματική πιστοποίηση των εγκαταστατών κλπ), το μεγαλύτερο ερώτημα που παραμένει ειναι: Τί θα γίνει με την πετρελαιοκίνηση;
[Πέτρος Τζεφέρης]
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!