27.3.08

Το επόμενό σας αυτοκίνητο, θα είναι "πράσινο";

Πες μου ποιό είναι το αυτοκίνητό σου, να σου πω πόσο οικολογικά σκέφτεσαι!
Τα επόμενα χρόνια πρέπει να συνηθίσουμε την εικόνα των υβριδικών μοντέλων, που θα κυκλοφορούν πλέον μαζικά στους δρόμους μας. Και δεν είμαστε πολύ μακρυά από τον απώτερο στόχο, το Ζero Εmission, δηλαδή το στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σήμερα τα γνωστά υβριδικά μοντέλα προσπαθούν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών και των συμβατικών αυτοκινήτων, με βενζινοκινητήρα ή ντίζελ, ώστε να επιτυγχάνουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Στο σχεδιασμό βρίσκονται και πιο προχωρημένα μοντέλα, όπου θα συνυπάρχουν ντιζελοκινητήρας (με βιοντίζελ) και ηλεκτροκινητήρας. Επισημαίνεται, ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν στοχεύουν στον περιορισμένο ρόλο του μικρού αυτοκινήτου πόλης. Στόχος είναι η υβριδική τεχνολογία να εφαρμοστεί σε όλων των ειδών τα οχήματα, ακόμα και σε αυτά που συμμετέχουν στους αγώνες. Αυτή την στιγμή στο εμπόριο μπορεί να βρεί κανείς υβριδικά αυτοκίνητα κυρίως από την Toyota και την Honda. Τα αυτοκίνητα αυτά πωλούνται σχεδόν σε όλο τον κόσμο και παρόλο που είναι σχετικά ακριβά οι τιμές τους δεν είναι εξωφρενικές ακριβώς επειδή επιδοτούνται.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν και θεωρητικά είναι η φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση (εφόσον βέβαια ξεχάσουμε πόσο έχει ρυπάνει η τεχνολογία παραγωγής του ρεύματος που καταναλώνουν!) παρουσιάζουν σημαντικά μειονεκτήματα που καθιστούν την χρήση τους πολύ δύσκολη και τα έχουν περιορίσει σε βοηθητικούς ρόλους με κυρίως πειραματικό χαρακτήρα. Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι οι μπαταρίες που είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν. Εκτός του ότι είναι πανάκριβες και χρειάζονται αντικατάσταση κάθε μερικά χρόνια είναι επιπλέον πολύ βαριές και ογκώδεις, ενώ απαιτείται υποδομή για τον ανεφοδιασμό τους .

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι την τελική λύση των μηδενικών ρύπων θα τη δώσουν οι ενεργειακές κυψέλες, οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας υδρογόνο ως καύσιμο. Από την εξάτμιση βγαίνουν μόνον υδρατμοί και νερό, οπότε πρόκειται όντως για οχήματα εκπομπής μηδενικών ρύπων. Μάλιστα, το υδρογόνο έχει επιπλέον το πλεονέκτημα ότι προσφέρει τρεις φορές περισσότερη ενέργεια σε σύγκριση με τη βενζίνη. Φυσικά υπάρχουν κι εδώ μειονεκτήματα τα οποία είναι σοβαρά (ανύπαρκτο δίκτυο ανεφοδιασμού, ανάγκη για συστηματική αποθήκευση του υδρογόνου, ενεργειακό ισοζύγιο κλπ) αλλά αξίζει η προσπάθεια μέχρι η τεχνολογία του υδρογόνου καταστεί ώριμη. Πιλοτικά προγράμματα έχουν ξεκινήσει από διάφορες αυτοκινητοβιομηχίες σε διάφορες χώρες.

Παρουσίαση υβριδικών αυτοκινήτων,Επιδοτήσεις, φορολογία, ελληνική νομοθεσία, υβριδική τεχνολογία

ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ητανε 2, ήτανε 3 έγιναν 1.013

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

Think city, think in ...Norwegian: μήπως δεν είναι τυχαίο που οι πρωτοπόροι σκέφτονται πρωτοποριακά;

OIKONOMIKH, OIKOΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ (Εco-Driving)

Ο δεκάλογος του Εco-Driving


3 comments:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ευτυχία Μεντζελοπούλου είπε...

πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα.Τελικα δεν ειναι απλο ν'αποφασισεις να αγορασεις υβριδικο αυτοκινητο .

Tasos είπε...

Μακάρι να σκεφτούμε λίγο περισσότερο το κλίμα και όσα γύρω μας καταστρέφονται. Αν λόγω οικονομικών δυνατοτήτων(αφού τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι ακόμα αρκετά ακριβά) δεν μπορείς να αποκτήσεις ένα τέτοιο αμάξι, τουλάχιστον άφησέ το σπίτι στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Ειδικά στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όχι αμάξι.Ελπίζω κάποια στιγμή η κατάσταση ν' αλλάξει...

Δημοσίευση σχολίου

Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!