Το χρυσοφόρο δίλημμα του εξάντα!
(όλη η ταινία εδώ πρώτο μέρος και εδώ δεύτερο μέρος )
[του Πέτρου Τζεφέρη] [by Tzeferis Peter]
Φίλε Γιώργο Αυγερόπουλε, συγχαρητήρια για την πάντα εμπεριστατωμένη δουλειά σου. Ειδικά στην περίπτωση αυτή, επειδή η δουλειά σου βρίσκεται σε ευθεία αναφορά με τα ελληνικά ανοικτά θέματα που αφορούν τις επενδύσεις του χρυσού και γενικότερα του ορυκτού πλούτου στον τόπο μας, επέτρεψέ μου ένα σχόλιο.
Δυστυχώς, δεν πρόκειται μόνο για τη ρόσια μοντάνα (ρουμανία) ή το μαρμάτο και τη σεγόβια (κολομβία) ή τις δικές μας σκουριές και το πέραμα, περιοχές που άγγιξε στο πέρασμά του ο βασιλιάς «Μίδας». Υπάρχει και το αργεντίνικο βεραδέρο στο σαν χουάν, το μπίγκχαμ κάνιον στη γιούτα των ΗΠΑ, το μπατού χιτζάου στην ινδονησία, υπάρχει και η …γκάνα. Και πολλές άλλες περιοχές που κι εκεί ο βασιλιάς "El Dorado" σε περιμένει, πάντα γυμνός και αλειμμένος με χρυσόσκονη… Ούτε πάλι πρόκειται για την κατάρα του τριαντάφυλλου της Κένυα όπου εκεί ο βασιλιάς προσπαθεί να κρύψει τη γύμνια του αλειμμένος όχι με χρυσόσκονη αλλά με τριαντάφυλλα, τριαντάφυλλα όμως που απομυζούν εκατομμύρια λίτρα νερού, μολύνοντας παράλληλα τους υδροφόρους ορίζοντες με τα λιπάσματα και τα εντομοκτόνα. Ούτε πρόκειται για την Chuquicamata που είχες καταπιαστεί παλιότερα και τον χαλκό της (χιλή) που καταναλώνει ο …αθεόφοβος το νερό οδηγώντας πολλές φορές στην πλήρη ανεπάρκειά του, νερό όμως που η πολιτεία φρόντισε από πριν να μην αποτελεί δημόσιο αγαθό αλλά να αγοράζεται και πουλιέται στην αγορά…
Ολες οι παραπάνω είναι ορισμένες κορυφές ενός πασίγνωστου πλέον "παγόβουνου" που αφορά τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη σχέση ανάπτυξης και περιβάλλοντος. Λες και ανήκουν σε διαφορετικά ..πλανητικά συστήματα και δεν είναι μαζί και αλληλένδετα, κομμάτια της ίδιας εξ’ αδιαιρέτου περιουσίας... Λες και δεν αποτελούν τις δύο όψεις ενός και του ίδιου νομίσματος όπως γράφεις κι εσύ... Μόνο που για να το εξαργυρώσεις το νόμισμα αυτό χρειάζεσαι να συνυπάρχουν και οι δύο πλευρές! Διότι περί αυτού πρόκειται!
Η συνέχεια εδώ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!