Το Ψηλότερο Γλυπτό στην Ελλάδα στον ΑΗΣ Αμυνταίου εις μνήμην των λιγνιτωρύχων
Μια συνεργασία των Ορυχείων της ΔΕΗ και της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας.
Το 1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις Διοικήσεις του Αμυνταίου και του Νότιου Πεδίου των Ορυχείων της ΔΕΗ κατασκεύασε το ψηλότερο γλυπτό στην Ελλάδα με τίτλο: Εις μνήμην…
Το έργο είναι ένα συλλογικό αποτέλεσμα που υλοποιήθηκε υπό τον καλλιτεχνικό συντονισμό του Γιάννη Ζιώγα επίκουρου καθηγητή συντονιστή του 1ου Εργαστηρίου. H γλυπτική κατασκευή, που επελέγη με βάση τις τεχνικές της δυνατότητες υλοποίησης των Πεδίων Αμυνταίου και Νότιου Πεδίου, είναι της Γιώτας Καρβουνιάρη, Συνεργάτης στον καλλιτεχνικό κα οργανωτικό συντονισμό είναι η Κική Στούμπου.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό μνημειακό έργο τέχνης, το οποίο κατασκευάστηκε με ανακυκλώσιμα και μη υλικά , τα οποία διέθεσε η ΔΕΗ Α.Ε. και τοποθετήθηκε μπροστά από τον ΑΗΣ Αμυνταίου στις 9 Ιουνίου. Αποτελεί ένα πόνημα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και της ΔΕΗ Α.Ε. για όσους χάθηκαν μέσα στα ορυχεία με τις Διοικήσεις Αμυνταίου και Νότιου Πεδίου να παραχωρούν στο 1ο Εργαστήριο υλικό, τη γενικότερη τεχνική υποστήριξη και προσωπικό για να την εντυπωσιακή γλυπτική κατασκευή.
Σκεπτικό
Η κατασκευή διαπραγματεύεται μιά έννοια και μια πραγματικότητα. Κατ’ αρχάς την έννοια της ανόδου στην Τέχνη και την κλιμάκωσή του την πραγματικότητα της ζωής στα Ορυχεία της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία και όλους τους ανθρώπους που χάθηκαν κατά τη διάρκεια ή εξ’ αιτίας της εργασίας τους.
Η άνοδος έχει ως αφετηρία την ανάγκη για το υ-(ψηλό), την υπέρβαση, την καταφυγή στο απρόσμενο σε εκείνο που δεν έχει ελπίδα να υπάρξει και να κατακτηθεί παρά μόνο με αγώνα και θυσίες.
Το ιστορικό πλαίσιο
Σήμερα, τι νόημα έχει να φτιαχτεί ένα τέτοιο έργο; Το ουσιαστικό αίτημα ήταν να κατασκευαστεί κάτι που να εμπεριέχει την κλίμακα του ύψους. Να είναι μνημειακό, ακόμη κι αν δεν είναι τεράστιο.
Η έννοια του ύψους και του μεγέθους είναι καθοριστική για κάποιον που βιώνει την κλίμακα του χώρου των Πεδίων στην Πτολεμαΐδα. Όταν κανείς συναντά αχανείς εκτάσεις, ανασκαμμένες από τεράστια μηχανήματα, όταν το μέγεθος αλλάζει τη σχέση της ανθρώπινης κλίμακας που έχει συνηθίσει τότε και τα έργα προσαρμόζονται σε αυτό. Στην Πτολεμαΐδα υπάρχει το μεγαλύτερο αυτοκινούμενο όχημα στον κόσμο, ένα κολοσσιαίο ερπυστριοφόρο/εκσκαφέας διακοσίων μέτρων μήκους και σαράντα μέτρων ύψους. Μέσα σε αυτά τα μεγέθη τα δέκα μέτρα του γλυπτού δεν είναι γιγαντισμός αλλά αποδοχή και ερμηνεία της ιδιαιτερότητας ενός τόπου.
Πηγή: kozani on line
Το 1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις Διοικήσεις του Αμυνταίου και του Νότιου Πεδίου των Ορυχείων της ΔΕΗ κατασκεύασε το ψηλότερο γλυπτό στην Ελλάδα με τίτλο: Εις μνήμην…
Το έργο είναι ένα συλλογικό αποτέλεσμα που υλοποιήθηκε υπό τον καλλιτεχνικό συντονισμό του Γιάννη Ζιώγα επίκουρου καθηγητή συντονιστή του 1ου Εργαστηρίου. H γλυπτική κατασκευή, που επελέγη με βάση τις τεχνικές της δυνατότητες υλοποίησης των Πεδίων Αμυνταίου και Νότιου Πεδίου, είναι της Γιώτας Καρβουνιάρη, Συνεργάτης στον καλλιτεχνικό κα οργανωτικό συντονισμό είναι η Κική Στούμπου.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό μνημειακό έργο τέχνης, το οποίο κατασκευάστηκε με ανακυκλώσιμα και μη υλικά , τα οποία διέθεσε η ΔΕΗ Α.Ε. και τοποθετήθηκε μπροστά από τον ΑΗΣ Αμυνταίου στις 9 Ιουνίου. Αποτελεί ένα πόνημα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και της ΔΕΗ Α.Ε. για όσους χάθηκαν μέσα στα ορυχεία με τις Διοικήσεις Αμυνταίου και Νότιου Πεδίου να παραχωρούν στο 1ο Εργαστήριο υλικό, τη γενικότερη τεχνική υποστήριξη και προσωπικό για να την εντυπωσιακή γλυπτική κατασκευή.
Σκεπτικό
Η διαδικασία της τελικής συναρμολόγησης της
κατασκευής της γλυπτικής κατασκευής,
Μηχανουργείο Ορυχείων Αμυνταίου,
Αύγουστος 2015.
|
Η άνοδος έχει ως αφετηρία την ανάγκη για το υ-(ψηλό), την υπέρβαση, την καταφυγή στο απρόσμενο σε εκείνο που δεν έχει ελπίδα να υπάρξει και να κατακτηθεί παρά μόνο με αγώνα και θυσίες.
Το ιστορικό πλαίσιο
Σήμερα, τι νόημα έχει να φτιαχτεί ένα τέτοιο έργο; Το ουσιαστικό αίτημα ήταν να κατασκευαστεί κάτι που να εμπεριέχει την κλίμακα του ύψους. Να είναι μνημειακό, ακόμη κι αν δεν είναι τεράστιο.
Η έννοια του ύψους και του μεγέθους είναι καθοριστική για κάποιον που βιώνει την κλίμακα του χώρου των Πεδίων στην Πτολεμαΐδα. Όταν κανείς συναντά αχανείς εκτάσεις, ανασκαμμένες από τεράστια μηχανήματα, όταν το μέγεθος αλλάζει τη σχέση της ανθρώπινης κλίμακας που έχει συνηθίσει τότε και τα έργα προσαρμόζονται σε αυτό. Στην Πτολεμαΐδα υπάρχει το μεγαλύτερο αυτοκινούμενο όχημα στον κόσμο, ένα κολοσσιαίο ερπυστριοφόρο/εκσκαφέας διακοσίων μέτρων μήκους και σαράντα μέτρων ύψους. Μέσα σε αυτά τα μεγέθη τα δέκα μέτρα του γλυπτού δεν είναι γιγαντισμός αλλά αποδοχή και ερμηνεία της ιδιαιτερότητας ενός τόπου.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!