28.5.16

Πλαστό πτυχίο ή πτυχίο κορνίζα;


Ανέκαθεν γελούσα με τους τύπους που έμπαινες στο γραφείο τους και έβλεπες τα κορνιζαρισμένα πτυχία στους τοίχους. Σόρυ γκάυζ, μπορεί να το έχετε κάνει και κάποιοι από εσάς εδώ. Όταν τελείωσα το Πανεπιστήμιο, με ενημέρωσαν ότι θα έπρεπε να πληρώσω έξτρα για να πάρω το πτυχίο μου σε "πάπυρο", οπότε πήρα απλώς την αναλυτική μου βαθμολογία που κάτω-κάτω γράφει και τον βαθμό πτυχίου και πήγα στο καλό, ούτε στους γονείς μου δεν είπα πότε ορκιζόμουν.

Στο Χάρβαρντ η ορκομωσία ήταν πιο υπερπαραγωγή, όπως και το πτυχίο που είναι λίγο σεντονάκι. Βρίσκεται πατικωμένο μέσα στις σελίδες του The Phaidon Atlas of Contemporary World Architecture που είναι το ψηλότερο βιβλίο που έχω, δεν έχω πού αλλού να το καταχωνιάσω. Βγαίνει από εκεί μόνο για να φωτοτυπηθεί, επικυρωθεί και ό,τι άλλο γραφειοκρατικό απαιτείται ενίοτε.

Θα συνεχίσω να γελάω με τους τύπους με τα κορνιζαρισμένα πτυχία. Όμως πλέον τους καταλαβαίνω κάπως. Το πτυχίο μου δεν είμαι εγώ, ούτε κατά διάνοια. Αλλά είναι και χρήματα που έπρεπε να βρεθούν, και αιτήσεις για υποτροφίες, και φοιτητικά δάνεια, και κόπος, και opportunity cost, και ξενύχτια, και αμφισβήτηση των επιλογών μου, και ανασφάλεια, και προσπάθεια και εντέλει και μια πιστοποίηση ότι όλα αυτά συνέβησαν. Και αυτά είναι που το καθιστούν γνήσιο και ουσιαστικό.

Στη ζώνη του λυκόφωτος που ζούμε το τελευταίο καιρό , σε ένα αντεστραμμένο παράλληλο σύμπαν, το αληθινό και το ψεύτικο έχουν μπερδευτεί τόσο που έχουν χάσει το νόημά τους. Μήπως το ψεύτικο είναι καλύτερο από το αληθινό; Μήπως το ψεύτικο δηλώνει ότι είσαι μάγκας και το αληθινό ότι είσαι κορόιδο; Μήπως το ψεύτικο δηλώνει ότι "σπούδασες στο πανεπιστήμιο της ζωής" και αυτό είναι που μετράει και το αληθινό ότι είσαι ντιντής και φλούφλης; Μήπως το ψεύτικο λέει ότι είσαι δικτυωμένος, τσίφτης, αστέρι και το αληθινό ότι είσαι χλεχλές; Αν νομίζετε ότι υπερβάλλω θυμηθείτε τι έχουμε ακούσει και τι έχουμε ζήσει όλα αυτά τα χρόνια, θυμηθείτε ποιοι επιπλέουν, ή απλώς μπείτε για ένα τέταρτο στον βόρβορο του ελληνικού twitter, αρκεί. Αν είστε δε και το μοντέλο του insecure overachiever όπως η πάρτη μου, θα το βιώσετε όλο αυτό και ενοχικά.

[το κείμενο είναι του Νικόλας Γιατρομανωλάκης κι εγώ συμφωνώ απολύτως. Μόνο το ..πτυχίο κορνίζα είναι δικό μου...]

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!