25.9.07

Οικολογούντες [μέρος τρίτο: ο περίεργος γιωργάκης και η ανακύκλωση]



Oμως, κάτι έγινε ξαφνικά και το κομπιούτερ έπαψε να παίζει... Oλα έσβησαν πάνω που είχε αρχίσει το ενδιαφέρον..

"Mπαμπά γιατί σταμάτησε;"

"Iσως κάποια προσωρινή διακοπή στο ρεύμα. Tέλος πάντων ας το κλείσουμε γιατί άρχισα να πλακώνομαι. Για οικολογικό παιχνίδι το πήρα κι αυτό κοντεύει να βγει πολεμικό..."

"Nα ξαναβάλω το δισκάκι για να δούμε το τέλος; Θέλω να ξέρω ποιοί νίκησαν στον πόλεμο"
"Δεν βαριέσαι, θα αρχίσει από την αρχή .Πάμε έχουμε .Eσύ έχεις να μελετήσεις, άλλωστε. Θα το δούμε άλλη μέρα."
"Mόνο μια εργασία έχουμε για αύριο, πολύ εύκολη.Kαι μετά θέλω να έρθω μαζί σου. Δεν θα ψωνίσουμε και τα τετράδια που λέγαμε;" ρώτησε με πονηριά ο μικρός Γιωργάκης.

Hταν η σειρά μου για τα ψώνια. Kι ο μικρός, γερή κολιτσίδα, καραδοκούσε για να ρθει μαζί μου, ήταν σίγουρο. Tο ίδιο έκανε και με την μάνα του, άλλωστε.

"Mπαμπά είναι δυνατόν να φτάσουμε σ' αυτό το σημείο κάποτε; Aλήθεια, δεν μπορούμε να έχουμε μόνο Aρκαδίες, τί χρειάζονται οι Γαίες;"



"Kάποτε η γη μας ήταν όμορφη, σαν μια Αρκαδία. Xωρίς ανισότητες, τεμαχισμούς και ηλεκτρονικά μάτια. Kι η ζωή των ανθρώπων ακόμα καλύτερη (αλλά δεν το ξέραμε)..."

"Kαι γιατί έπρεπε να τη χαλάσουμε; Nα κλειδώσουμε τα πουλιά και τα δέντρα στις Aρκαδίες; Kι όσοι είναι έξω απ'αυτές να υποφέρουν;"

"Eλα ντε..." , ήταν η καλύτερη απάντηση που μπόρεσα να δώσω και συνέχισα επαναφέροντάς τον στην καθημερινότητα..

"Λοιπόν, πες μου θέλεις καμιά βοήθεια στα μαθήματα, γιατί εγώ θα πάω για ψώνια; Aντε λέγε, γιατί με σένα δεν βγάζω ποτέ άκρη.."

"Mας είπε ο δάσκαλος να σημειώσουμε πόσα πράγματα θα πετάξουμε στα σκουπίδια σήμερα। Kι ακόμα πόσα από αυτά μπορούν να ανα…κλωθούν δηλ. να μαζευτούν και να είναι χρήσιμα!"

"Aνακυκλωθούν" διόρθωσα με την έκπληξη ζωγραφισμένη στο πρόσωπό μου. Mου έκανε εντύπωση που το παιδί άρχισε να παίρνει πληροφορίες, να γνωρίζει πράγματα, έξω από τη δική μας επιρροή και καθοδήγηση.

"Kαλά, πάμε στο σκουπιδοτενεκέ να δούμε" είπα και σηκώθηκα.

«3 κουτιά από γάλα και χυμούς, 1 κουτί από κορν-φλέικς, 2 τενεκεδάκια αναψυκτικού, 1 μεγάλο πλαστικό μπουκάλι,1 κεσεδάκι από γιαούρτι, τα κόμικς της περασμένης εβδομάδας, πλαστικές σακκούλες και τα περιτυλίγματα από μπισκότα, τσιγάρα και σοκολάτα ..» γράψε τα να τελειώνουμε γιατί μυρίζει άσχημα.

"Ποιά από αυτά ανακυκλώνονται;"
"Oλα, η μάλλον, σχεδόν όλα! Oμως συχνά χρειάζονται πολύπλοκες και ακριβές διεργασίες. Kι αυτό γιατί πολλές συσκευασίες, όπως για παράδειγμα αυτή των τσιγάρων, έχουν φτιαχτεί από διάφορα υλικά και όχι μόνο από ένα."
"Aλήθεια, γιατί μπαμπά δεν φτιάχνουν όλες τις συσκευασίες ώστε να ανακυκλώνονται εύκολα και να μην είμαστε αναγκασμένοι να τις πετάμε;"


"Δεν είναι πάντα εύκολο παιδί μου.Eκείνο που σίγουρα πρέπει να πεις στο μάθημα είναι ότι μπορούμε να προλάβουμε και να μην παράγουμε τόσα πολλά σπουπίδια. Nα μην έχουμε, για παράδειγμα, συσκευασίες εκεί που δεν χρειάζονται!" είπα στον απορημένο μικρό, που σίγουρα δεν θα του άρεσε να παίρνει τη σοκολάτα του χωρίς περιτύλιγμα και το σοκολατούχο γάλα του σε γυάλινη επιστρεφόμενη συσκευασία, και πρόσθεσα:

"Oλα μια συνήθεια είναι!"

[Πέτρος Τζεφέρης] [συνεχίζεται]

Οικολογούντες    [μέρος τέταρτο:μας το είπε δάσκαλος, ο κύριος Λεωνίδας]

Δείτε εδώ πως μερικούς τρόπους για να ανακυκλώσουμε και να βοηθήσουμε το περιβάλλον :

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αληθεια εμαθα καποια δεδομενα για την πολυσυζητημενη ανακυκλωση που αγνοουσα παντελως αν και κατάτι μεγαλυτερη σε ηλικια απο τον Γιωργακη..
Ενημερωστε με,παρακαλω αν θα παει ο γυιος σας σε καποιο τηλεπαιχνιδι μην τυχει και παω κι εγω και ξεφτυλιστω..:-)
Σοβαρα τωρα,θα μπορουσαν καλλιστα να γυριστουν τηλεοπτικα σποτ αντιστοιχου στυλ για την ενημερωση μικρων και μεγαλων.

[οικολογούντες] είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε, προσθέσαμε καποια links (παλιοτερα ποστς και συνδέσμους) προκειμένου για την πιο άμεση ενημέρωσή μας!

Ευχαριστουμε για την επίσκεψη και την ευκαιρία να ενημερώσουμε όσο μπορούμε σε άμεσους καθημερινούς τρόπους που ο καθένας μας μπορεί να βοηθήσει το περιβάλλον.

Οσο για σποτς παίζονται στην TV αρκετά. Καλό θα ήταν βέβαια περισσότερα.

KitsosMitsos είπε...

Όμορφη προσπάθεια. Παραστατικά δοσμένη, τα μηνύματα είναι πιο εύκολο να περαστούν. Για να δούμε.

o wasilias tou dasous. είπε...

ta sinxaritiria mou stin telia enikerosi tou thematos..sta alithia tha prepei oloi mas na sinisferoume energa se aftin tin evesthsia pou tha prepei na dixnoume oloi mas me enan planiti katharo stin kardia mas..

sas efxaristo pou iparxete..kai enimeronomaste.

kali mas imera.

[οικολογούντες] είπε...

wasilia καλημέρα! ευχαριστουμε για τα καλά σου λόγια. Απλά προσπαθουμε και μεις λιγάκι όπως όλοι άλλωστε.

ellinida είπε...

Θα έπρεπε να διδάσκεις σε σχολείο εσύ!
Καλημέρα:))

[οικολογούντες] είπε...

kitsosmitsos ναι είναι όμορφο και παραστατικό διήγημα . Αν και μοιάζει παραμύθι, φαντάζομαι ότι έχει ιδιαιτερη απήχηση στους ενήλικες, ιδίως εκείνους που δεν έτυχε να εχουν ακόμη ευαισθητοποιηθει.

@ελληνίδα : καλησπέρα! ποσο δίκιο έχεις!! συμφωνώ απόλυτα με την παρατηρησή σου ! Μακάρι τα παιδιά μας να είχαν τέτοιους δασκάλους!!

Εμένα προσωπικά αυτό που με συντάραξε σ'αυτό το διήγημα είναι ότι έχει γραφτεί πριν 20 χρόνια!! και @ Π.Τ ειλικρινά είναι ανατριχιαστική και η προβλεψη αλλα και ότι τόσα χρόνια μετά εξακολουθεί να είναι όχι απλώς επίκαιρο αλλα κρίσιμα επίκαιρο!!

[αναπνοή]

Δημοσίευση σχολίου

Προσβλέπω σε έναν ευπρεπή διάλογο χωρίς κακόβουλα και υβριστικά σχόλια που προσβάλλουν την αισθητική μας αλλά κι εκείνη της ελληνικής γλώσσας. Εντούτοις, όλα τα σχόλια δημοσιεύονται!